در نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر مطرح شد

۲۲ هزار اثر به جشنواره رسید |  جشنواره‌ای امید بخش و وحدت آفرین

مدیر ارتباطات و رسانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با اشاره به اینکه امسال شاهد جشنواره‌ای فراگیرتر، متنوع‌تر و جذاب‌تر برای هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی خواهیم بود، گفت: کاتبان سوره حمد، دانش هنر‌های تجسمی، دیوارنگاری شهری و ناشران هنر‌های تجسمی برخی از بخش‌های اضافه شده به جشنواره امسال هستند.
مدیر ارتباطات و رسانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با اشاره به اینکه امسال شاهد جشنواره‌ای فراگیرتر، متنوع‌تر و جذاب‌تر برای هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی خواهیم بود، گفت: کاتبان سوره حمد، دانش هنر‌های تجسمی، دیوارنگاری شهری و ناشران هنر‌های تجسمی برخی از بخش‌های اضافه شده به جشنواره امسال هستند.
کد خبر: ۱۴۴۲۱۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، محمد خاجی درباره تغییرات ایجاد شده در ساختار شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر افزود: شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر امسال یکسری تغییرات داشته و با رویکرد تازه برگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: بخش‌های جدیدی به ساختار جشنواره افزوده شده است که سبب غنای بیشتر جشنواره شده و با استقبال هنرمندان نیز همراه شده است.

مدیر ارتباطات و رسانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر عنوان کرد: برای نمونه بخش طراحی فرهنگ محور به این جشنواره افزوده شده است و این بخش شامل طراحی معماری، طراحی صنعتی، طراحی محصول و... می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش فیلم‌های مستند هنر‌های تجسمی نیز امسال به جشنواره اضافه شده است، بیان کرد: البته این بخش در برخی دوره‌های جشنواره بوده است. اما مدتی این بخش از جشنواره حذف شده بود، امسال، اما بخش فیلم‌های مستند هنر‌های تجسمی دوباره به ساختار جشنواره برگشته است.

خاجی با بیان اینکه بخش کاتبان سوره حمد نیز امسال به جشنواره اضافه شده است، توضیح داد: این بخش حمد نویسی‌های فاخر و درخشان هنرمندان خوشنویس را در بر می‌گیرد.

مدیر ارتباطات و رسانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با اشاره به اینکه بخش ناشران هنر‌های تجسمی نیز یکی دیگر از بخش‌های جدید جشنواره است، افزود: این بخش در برگیرنده کتاب‌ها و مکتوبات مرتبط با حوزه هنر‌های تجسمی است که رقابت ناشران را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش علمی یا دانش هنر‌های تجسمی نیز در برگیرنده پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه تجسمی است که در واقع سبب مستحکم‌تر شدن پیوند بین هنر و دانشگاه می‌شود.

خاجی با بیان اینکه بخش دیوارنگاری شهری نیز از بخش‌های جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است، عنوان کرد: این بخش نقاشی‌های دیواری را شامل می‌شود که در سطح شهرتهران اجرا شده‌اند.

مدیر ارتباطات و رسانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ادامه داد: در بخش دیوارنگاری شهری در نهایت سه طرح پیشنهادی نیز امکان اجرا در سطح شهرتهران را پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش پوستر‌های فجر نیز امسال به جشنواره افزوده شده است، عنوان کرد: این بخش در برگیرنده پوستر‌های جشنواره‌های هنری فجر از تئاتر و موسیقی گرفته تا هنر‌های تجسمی و سینماست.

به گفته خاجی آثار این بخش بصورت چیدمان محیطی در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در مجموع با رودیکری که دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر اتخاذ کرده‌اند، امسال شاهد جشنواره‌ای فراگیرتر، متنوع‌تر و جذاب‌تر برای هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی خواهیم بود.

مدیر ارتباطات و رسانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ادامه داد: این درحالی است که تعداد هنرمندان هنر‌های تجسمی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر است و رشته‌های زیادی مانند خوشنویسی، عکاسی، مجسمه‌سازی، طراحی، کاریکاتور، معماری و... را در بر می‌گیرد.

‌وی در پایان ابراز امیدواری کرد که شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بتواند پاسخگوی نیاز جامعه انبوه هنرمندان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها